15 lat temu brytyjsko-francuski film “Billy Elliot” podbił świat i serca krytyków. Historia chłopca, który w górniczym regionie Anglii odkrywa balet i zaczyna go ćwiczyć pomimo niechęci ojca i braci, wycisnęła niejedną łzę w kinowych ciemnościach.

Burberry uznało, że najlepiej wzorować się na klasykach i swoją kampanię reklamową na zbliżającą się Gwiazdkę oparło właśnie na obrazie z 2000 roku, oddając mu tym samym hołd. Filmik zaczyna się jak obraz z “Billy’ego Elliot’a” – widać chłopca układającego płytę na gramofonie  a po chwili słychać dźwięki oryginalnej piosenki “Comic Dancer” w wykonaniu TRex.

Od tego momentu tylko Julie Walters (która grała nauczycielkę tańca Elliota i Sir Elton John, który napisał muzykę do musicalu wystawianego następnie na scenach całego świata) łączą oba filmy. W rytm muzyki Romeo Beckham, Naomi Campbell, Rosie Huntington-Whiteley, James Corden, Michelle Dockery, George Ezra i właśnie Walters oraz John zaczynąją podskakiwać, imitując baletowe ruchy. Wszyscy są oczywiście eleganccy, w tweedowych płaszczach i szalach w słynną kratę, a dla podkreślenia brytyjskości, tuż obok w zawodowej pozie stoi dwóch żołnierzy z Queen’s Guards.

Całość skomponował Mario Testino, a premiera filmu odbyła się wczoraj w firmowym butiku Burberry, na Regent Street , w Londynie.