Australijska firma Deus Ex Machina słynie z poprawiania maszyn, już uważanych za doskonałe. Ma swoje filie w wielu krajach a w Europie, można ją znaleźć m.in. Włoszech, Niemczech i Belgii. W swoim portfolio posiada liczne realizacje, wśród których nie brakuje modeli marek takich jak Kawasaki, Yamaha, BMW i Honda. Projektuje również designerskie deski surfingowe, które świetnie sprzedają się w Australii. Jednak oczkiem w głowie specjalistów z Deus Ex Machinamotocykle.

Nowy projekt budzący spore emocje to hołd, jaki technicy tej firmy składają klasycznej maszynie produkowanej przez BMW. Nosi on nazwę Deus Ex Machina BMW Heinrich Maneuver Motorcycle. Jest to hołd podwójny, ponieważ pod tą nazwą kryje się tuningowana przez DEM maszyna, będąca reinterpretacją wzoru z klasycznych katalogów BMW. Autorem oryginalnych projektów motorów, z których korzystano, jest niemiecki konstruktor Karl Heinrich. Zasłynął on głownie ze stworzonego w latach sześćdziesiątych i powielanego później przez wielu konstruktorów, wzoru zbiornika paliwa, który nadal z powodzeniem służy w niektórych modelach motorów.

Inicjatorem powstania przeróbki modelu BMW Heinrich Maneuver był Jeremy Tagand, sam szef filii Deus w Australii. To właśnie jego koncepcja, by sednem nowego projektu stał się motor wykorzystujący oryginalny zamysł konstrukcyjny Heinricha, zyskała aprobatę kierownictwa firmy.

Stworzony w ten sposób motocykl jest na wskroś nowoczesną maszyną, posiadającą charakterystyczny dla klasycznych wersji BMW kształt i charakter. Wersja DEM jest nieco sprawniejsza od oryginalnego produktu. Widać to przede wszystkim po mocy silnika, który ma 110 KM, czyli o 6 KM więcej niż w edycji BMW. Pozostałe zmiany, to przede wszystkim detale designerskie, takie jak siodełko z kangurzej skóry w miejsce oryginalnego zamszu.