Masz dość ciągłego chodzenia po labiryncie korytarzy w pracy lub po prostu uważasz, że tracisz na to zbyt dużo cennego czasu? Nie martw się – Honda ma dla ciebie Uni-Cub β. Urządzenie przyszłości, które łączy w sobie możliwość szybkiego i łatwego poruszania się oraz wygodnego siedzenia.

Po raz pierwszy pomysł został zaprezentowany już cztery lata temu podczas tokijskiego Salonu Samochodowego. Urządzenie, wówczas nazwane U3-X, od tego czasu bardzo się rozwinęło – jest lżejsze, mniejsze i lepsze w prowadzeniu. Według zapewnień Japończyków z Hondy jest już gotowe, by zadebiutować także na korytarzach biur na całym świecie. Jak na razie z powodzeniem było przez rok testowane w Narodowym Muzeum Nauki i Innowacji Miraikan w Tokio i udostępnione załodze oraz gościom.

Dzięki litowo-jonowemu akumulatorowi zasięg Hondy to 6 kilometrów, ale ta odległość znacząco zmniejsza się w zależności od prędkości, z którą się jedziemy. Maksymalnie rozpędzić można się do 6 km/h, co z pewnością jest wystarczającą szybkością do poruszania się po korytarzach w taki sposób, żeby nie stwarzać zagrożenia. Urządzeniem skręca się za pomocą ruchów ciała, a ułatwia to wielokierunkowe specjalnie zaprojektowane na tę okazję koło. Uni-Cub β ma 62 centymetry wysokości i w porównaniu do wcześniejszych modeli jest nieco mniejszy. Na tyle, żeby siedząc na nim być na takiej samej wysokości jak ludzie chodzący.

Uni-Cub β ma także drugie zastosowanie. Można zablokować koło i normalnie na nim siedzieć jak na wygodnym krześle, chociaż brakuje tu nieco oparcia. Zadbano również o bezpieczeństwo innych – urządzenie jest wykonane z lekkich i miękkich materiałów, więc w przypadku uderzenia w kogoś lub w coś nie powinien wyrządzić żadnych szkód.

Jak na razie Honda nie zdradziła kiedy Uni-Cub β trafi do sprzedaży ani jaka będzie jego cena. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że w takich krajach jak Japonia czy inne kraje wysoko rozwinięte może to być strzał w dziesiątkę, a wtedy biurowe korytarze będzie trzeba wyposażyć również w sygnalizację świetlną.

www.world.honda.com

Zdjęcia: zercustoms.com