Asprey, uznawana za jedną z najbardziej luksusowych londyńskich marek, słynie z przywiązania do angielskiej tradycji. Nie byłaby zatem wierna swojej misji, gdyby nie zaprosiła swoich klientów na polowanie – na szczęście bezkrwawe. Trofea są kruche i znajdują się w dziale z karafkami.

Na te bardzo humanitarne łowy mogą wybrać się też miłośnicy tradycyjnych polowań i „ustrzelić” jedną z niezwykłych karafek z korkiem będącym zminiaturyzowaną kopią głowy zwierzęcia łownego. Wszystkie karafki wykonano z krystalicznie przejrzystego szkła bezołowiowego. Do wyboru jest opcja bezbarwna, dymiona lub bursztynowa. Pojemność każdego prostopadłościennego flakonu to 1,5 l. Korki w kształcie realistycznie odwzorowanych głów zwierząt wykonane są z Silver Sterling – srebra stapianego z innymi metalami (najczęściej z miedzią), w którym kruszcu jest ponad 92 proc. W każdej z głów osadzono oczy ze szklanych, kolorowych paciorków, które na tyle dobrze imitują prawdziwy organ wzroku, że jeśli ktoś zbyt popędliwie będzie próbował opróżnić karafkę z nalanej doń wysokoprocentowej zawartości, może natknąć się na karcące spojrzenie – do wyboru: lisa, jelenia, kaczki, borsuka, czy innego zwierzaka.

Asprey ma w ofercie karafki z korkami w kształcie głów kilku różnych gatunków zwierząt, ale najbardziej urozmaicona jest seria „kacza” i jako jedyna jest reprezentowana przez silnie rozpłaszczony w dolnej części flakon.

Ceny tych szklanych cudeniek kształtują się miedzy 2000-3550$. Najdroższa jest karafka z korkiem w kształcie głowy jelenia; ale nie ma się co dziwić: koszt przyprawienia rogów zawsze jest wysoki.

www.asprey.com