Kto z nas nie marzy o wakacjach spędzanych w kamperze? O wolności, która daje możliwość ciągłej zmiany miejsca pobytu i sytuacji, gdy nigdy nie martwimy się o nocleg? Takie wakacje może zapewnić nowy Mercedes o sporo mówiącej nazwie Marco Polo, który powstał we współpracy z firmą Westfalia Automotive.

Na pierwszy rzut oka trudno jednak zgadnąć, że jest to kamper. Ten samochód to po prostu specjalna wersja najnowszej generacji Mercedesa klasy V, z zachowaniem podobnej długości 514 centymetrów, czy wysokości nieco niższej niż 2 metry. Mimo że są to wymiary sporo mniejsze od tradycyjnych kamperów, w środku znajdziemy praktycznie wszystko to, co potrzebne nam będzie w trakcie wyjazdu na urlop.

W Mercedesie przygotowano miejsce do spania dla czterech osób. Dwie z nich zmieszczą się na łóżku, które powstaje po rozłożeniu kanapy, a dla pozostałych przygotowano łóżko umieszczone pod podnoszonym elektrycznie dachem. Część samochodu za kabiną kierowcy pełni też oczywiście rolę salonu – z jednej strony do dyspozycji jest kanapa, a z drugiej fotele kierowcy i pasażera, które się obracają o 180 stopni.

W środku znajduje się także ciąg kuchenny. W jego skład wchodzi rozkładany stolik, szafki, mała lodówka, zlew oraz dwupalnikowa kuchenka gazowa. Mercedes wyposażony jest również w dwa zbiorniki na wodę – jeden na świeżą, a drugi na ścieki.

Niemiecki producent ułatwił także dbanie o porządek w środku. W samochodzie znajdują się pojemne szafki na żywność, duża skrzynia przy dachu oraz szafa na ubrania, a miejsce na większe podłużne rzeczy znajdzie się także w przestrzeni bagażowej pod fotelami. Co ważne, Mercedes Marco Polo znakomicie sprawdzi się również jako samochód dostawczy – po wyjęciu kanapy przestrzeń bagażowa zwiększy się do 3,38 metra kwadratowego.

Jeśli chodzi o napęd, to do wyboru są trzy wersje silnika 2.1 CDI. Najsłabsza 200 CDI ma moc 136 koni mechanicznych, a najsilniejsze jest 250 CDI o mocy równej 190 KM, która przekazywana jest za pomocą nowoczesnej skrzyni biegów 7G-Tronic. Gamę uzupełnia 220 CDI o mocy 163 KM, który podobnie jak 200 CDI sterowany jest przez sześciobiegową skrzynię ręczną.

Mercedes klasy V Marco Polo pojawi się w niemieckich salonach sprzedaży 29 lipca 2014.