Piłka nożna od wielu lat uważana jest za jedną z najbardziej popularnych dyscyplin sportowych. W piłkę może grać dosłownie każdy – kobieta, mężczyzna, dziecko, dorosły, a nawet emeryt. Na tym właśnie polega piękno tego sportu.

Piłka nożna to nie tylko zawód czy hobby. To również idealny sposób na zadbanie o swoje zdrowie. W dzisiejszym artykule omówię dokładnie ten temat.

Piłka nożna, a zdrowie fizyczne i psychiczne

Wiele osób zastanawia się pewnie w tym momencie w jaki sposób bieganie za piłką przez 90 minut może wpłynąć na nasze zdrowie. Otóż może! Przez ten cały czas nasz organizm poddawany jest próbom wydolnościowym, zużywa nadludzkie pokłady energii i wymusza w nas ciągłą walkę, którą toczymy ze swoim mózgiem. Sport rozwija nas nie tylko fizycznie, ale i psychicznie. Powód jest prosty. Po kilkudziesięciu minutach ciągłych interwałów biegowych na boisku nasz organizm mówi „dość”, a nasza świadomość próbuje nam przekazać, że pora się poddać. Jeżeli jednak nauczymy się pokonywać ten wewnętrzny głos, mówiący nam, że nie damy rady, a mimo wszystko będziemy dalej biegać i dawać z siebie wszystko to osiągniemy naprawdę wiele. Przenosząc to na inne dziedziny życia będziemy ciągle walczyć pomimo tego, że ktoś lub coś mówi nam, że mamy się poddać. To jest właśnie kluczem do sukcesu. Wysiłek fizyczny powoduje również wytwarzanie się w naszym mózgu endorfiny, czyli hormonu szczęścia, dzięki czemu będziemy się czuli lepiej psychicznie.

Piłka nożna – jak wpływa na nasze zdrowie?

Regularnie grając na boisku będziemy mogli w krótkim czasie zauważyć pewne zmiany zachodzące w naszym organizmie. Po pierwsze zwiększy nam się wydolność płuc oraz nasza kondycja znacznie się poprawi. Za każdym razem gdy będziemy wchodzili na boisko będziemy mogli biegać jeszcze dłużej i intensywniej. Po drugie regularne uprawianie sportu przyczynia się do poprawy wyglądu naszej sylwetki – spalimy zbędny tłuszcz i uwydatnimy nasze mięśnie.

Podsumowanie

Piłka nożna to dyscyplina bardzo popularna i warta uwagi. Nie ważne czy jesteś totalnym amatorem, czy w piłkę grasz już od dzieciaka – wybierz się na pobliskie boisko i graj! Pamiętaj, że przed tak intensywnym wysiłkiem należy się odpowiednio rozgrzać. Wystarczy kilka kółek wokół boiska.

AK
Źródło: http://kamilwrzos.pl.