Cheoy Lee to stocznia w Hongkongu, która ma na koncie ponad 5000 statków. Oprócz luksusowych jachtów buduje również statki ratunkowe, holowniki, łodzie pilotowe i patrolowe. Historia firmy sięga 1870 roku ale do lat 80. XX wieku głównym zadaniem inżynierów było projektowanie luksusowych jachtów żaglowych. Z czasem jednak rynek wymógł zmianę kierunku rozwoju i firma przestawiła się na luksusowe łodzie sportowe, które stanowią obecnie najbardziej prestiżowy punkt w katalogu Cheoy Lee.

Alpha 87 Express Sportbridge, to najnowsze dziecko projektantów. Sportowy jacht, który zadebiutował podczas tegorocznego Fort Lauderdale Interntional Boat Show na Florydzie, to niewielka jednostka, o długości zaledwie 26,5 metra. Spotkała się ona z bardzo dobrym przyjęciem ze strony amerykańskich miłośników jachtingu.

To drugi jacht ze stoczni Cheoy Lee wyposażony w flybridge, czyli otwartą przestrzeń, na której znajduje się mostek kapitański, a więc stanowisko do sterowania jednostką. Rozwiązanie to wypróbowano już w modelu Alpha 76 i najwyraźniej spodobało się zarówno inżynierom, jak i użytkownikom, ponieważ przy nowej konstrukcji postanowiono do niego powrócić.

Jacht napędzany jest przez dwa silniki C32s firmy Caterpillar, pozwalające na rozwinięcie prędkości 33 węzłów. Dokładnie w takie same silniki, produkowane przez amerykański CAT wyposażony jest słynny Marquis 720 Bridge, który w mijającym sezonie był jedną z najjaśniejszych gwiazd na firmamencie luksusowego jachtingu.

Za zewnętrzną sylwetkę Alpha 87 odpowiada designer Mike Peters, który ma w swoim portfolio projekty takich jachtów jak Admiral Marine, Jaryija 84’ czy A&R 114’. Z kolei za wystrój wnętrz wziął się Luiz de Basto, współpracujący już z Cheoy Lee przy Alphie 76.

Na stosunkowo niewielkiej powierzchni można zaokrętować 8 osób, które mieszczą się w czterech komfortowo wyposażonych kabinach. Dwie spośród nich (w tym kabina kapitana) są wyposażone w łóżka w rozmiarze king size.

zdjęcia: alphaexpressyachts