Dłuższe filmy na Youtube ciągle mają swoich fanów, ale popularność, jaką w krótkim czasie osiągnęły 60-sekundowe filmiki, zdecydowanie zasługuje na uwagę. To format, z którego szczególnie chętnie korzysta młodzież, zarówno jako konsumenci kontentu, jak i jego twórcy. Gdzie kryje się sekret YouTube shorts i jak go wykorzystać do promocji kanału?
Youtube Shorts – jak to działa?
W erze TikToka nie trzeba wiele tłumaczyć w tym temacie – rozumiemy już intucyjnie, czym są shorts. Wersja proponowana przez YT to filmik 15-sekundowy lub 60-sekundowy, kręcony i oglądany w pionie, do którego użytkownicy mają dostęp głównie za pomocą aplikacji. Youtube shorts można także oglądać przy pomocy komputera, ale są wówczas mniej wyeksponowane i nie mają osobnej kategorii na kanale.
Spokojnie możemy powiedzieć, że to genialne posunięcie ze strony Youtube. Wprowadzone w połowie 2021 roku shorty nie mogły się nie sprawdzić, jeśli ponad 70% globalnych użytkowników YT korzysta z niego na smartfonie. Jeśli chodzi o sam kontent, liczą się tu typowe TikTokowe wartości, przeniesione na grunt YT. Spontaniczność, autentyczność, kreatywność, zaskakujące treści i ciekawe wyzwania, a także przesłania od marek opakowane w nienachalną formę.
Skąd taka popularność YT shorts wśród młodzieży?
Mało kto ma obecnie czas na skupienie przy oglądaniu długiego materiału. Ale choć starsze pokolenia mogą za tym tęsknić, młodsi millenialsi i generacja Z czują się jak ryby w wodzie w kalejdoskopie szybkich social mediów. Dzięki Youtube shorts każdy może zostać twórcą, i to w czasie krótszym niż minuta.
Ta forma ekspresji nie wymaga specjalnego oświetlenia, strojów ani makijażu – wystarczy dobry pomysł, nieco odwagi i coś do przekazania. To oczywiście założenie, które niemal dosłownie kopiuje ideę stojącą za TikTokiem, ale zawrotna popularność TikToka pokazała już, że coś jest tu na rzeczy.
Praktycznie każdy znany portal o Youtube powie nam też, że na Youtube shorts można obecnie sporo zarobić. Przy regularnym kręceniu i wrzucaniu filmików najpopularniejsze kanały notują wpływy w rodzaju nawet $10 000 na miesiąc. To zatem świetny sposób na zarobek i popularność dla przedstawicieli pokoleń, które mierzą się z niestabilnym rynkiem pracy.
Jak kreatywnie wykorzystać YT shorts?
Nawet jeśli nie planujemy skupiać się tylko na shortach, i tak warto zainteresować się tym rodzajem filmików. Choć pojawiły się tak niedawno, rozpowszechniły się błyskawicznie, a ich obecność na kanale sugeruje bycie trendy. W ten sposób łatwiej będzie przyciągnąć i zatrzymać ulotną uwagę młodszych userów. Warto skorzystać przy tym z porad, jakie zamieszczają dobre portale o YT.
Shorts przydadzą się i markom, i influencerom – ich umiejętne wykorzystanie to droga na skróty do zwiększenia zasięgów. Można w nich pokazywać dni z życia w danym biznesie, stworzyć zabawne video-FAQ albo kusić zajawkami nowych produktów czy usług. Możliwości dla twórców z pomysłem są praktycznie nieograniczone!